דרעי הגיע לתת הזמנה לחתונה ומצא את עצמו מוסר שיעור • צפו

איתי גדסי 2 Comment on דרעי הגיע לתת הזמנה לחתונה ומצא את עצמו מוסר שיעור • צפו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך ביקורו של יו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי אצל גדולי ישראל להזמינם לחתונת בתו, הגיע דרעי למעונו של חבר מועצת חכמי התורה הגר"ר אלבז שליט"א בישיבת אור החיים.

הגר"ר אלבז שהיה באותה עת באמצע שיעורו הקבוע בהיכל הישיבה קיבל את דרעי: "זכינו שהגיע אלינו המכבי של הדור שלנו שעומד ונלחם כדי לשמר את התורה, הרם והנעלה השר והטפסר בן תורה שעושה למען שמו יתברך. מכתת רגליו לראות איך שהתורה תתקיים בעוד ועוד מקומות. נכבד אותו לאמר כמה מילים".

השר דרעי הביע את התפעלותו הרבה לראות את היכלה של הישיבה מלא עד אפס למקום למרות שמדובר בשעות הערב של ימי החנוכה שלעיתים יש בה מעט רפיון בישיבות.

"באמת שאני מאד מופתע, אני יודע שחנוכה בלילה הולכים להדליק נרות ואח"כ נשארים בבית מתעסקים בסעודות ונוהגים אומר הרמ"א בסעודות הללו לומר דברי תורה כדי שהיה סעודות של מצווה, אבל נשארים כולם בבית במסיבות חנוכה וכו. אז לכן אני יצאתי להזמין עכשיו את הרבנים לקראת השמחה שלנו, אמרתי זה הזמן הכי טוב לתפוס את הרבנים בטח אין להם עכשיו שיעורים אז באתי לרב אלבז ואני לא מאמין מה שאני רואה כאן, הבית מדרש של הישיבה מלא בחנוכה.".

בדבריו סיפר דרעי על ההתפתחות התורנית הגדולה בעיר אילת שנזקפת לזכותו של הגר"ר אלבז: "לפני שבועיים הזמינו אותי כשהייתי שר הכלכלה לאילת לאיחוד התעשיינים שאני יבוא לדבר שם. אמרתי לעצמי מה אני יעשה שם, אחר כך נזכרתי במרן זצ"ל שכמה היתה חשובה לו העיר אילת עם כל הריחוק שלה וכמה היה חשוב לו תלמוד תורה באילת וכל השנה היה מתעניין על כך, אז אמרתי אם משמיים זו הזדמנות אני ילך לשם ויבקר בתלמוד תורה לראות מה הם צריכים.

"ב"ה הלכתי לשם, אמת לא האמנתי אם לא ראיתי, איזה תענוג בית ספר לבנים, בית ספר לבנות, אילת. לא מדברים על ירושלים, מרכז הארץ, ולא על הצפון, אילת! אספו את כולם, פשוט מרגש לראות אותם, כל העדות ישבו שעה לשמוע דרשות. איזה חינוך, איזה תענוג, והבנות – איזה צניעות.

"ומה הם רצו שם, לפתוח ישיבה קטנה ותיכון בית יעקב, וכמובן באתי עם ראש העיר והחלטנו לבנות להם אולם ענק ובע"ה הרב אלבז יבוא יהיה אולם ענק שיוכל לדבר שם". אמר דרעי לבחורי הישיבה.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    בס"ד

    לתשומת לב הרב דרעי, בכדי להקים ישיבה ותיכון לבנות וגם להחזיק את הקיים בתלמוד תורה לבנים וב"י לבנות באילת ובכל מקום אחר בארץ צריך תוכנית הצלה להעמיד את התקצוב של מוסדות החינוך החרדי כפי המגיע להם על פי חוק: 100% לרשת אל המעיין והחינוך העצמאי, 75% למוכש"ר, 55% לפטור, בזמן שלפי שלפי דו"ח מישו"ר חשבות משולם פחות מכדי מחצית מסכומים אלו!!! בנוסף, יש להפסיק את התעמרויות משרדי הממשלה ובכללם משרד הכלכלה המשיתים קנסות קיצוניים וגוזלים ממוסדות החינוך מליוני שקלים שחוזרים לקופת המדינה, הקנסות שנגבים בתואנה שמוסדות החנוך החרדיים לא עומדים בסטאנדרט של של גובה תשלומי שכר של מוסדות ממלכתיים הם הנהגת סדום לפיה מי שניזוק הוא זה שצריך לשלם את הקנס למזיק(המדינה)!
    התואר מכב"י שנאמר כמחמאה מחייב עכשיו במעשים ולהשאיר את הדיבורים ויחסי הציבור לזמן הבחירות!

  2. 1

    הכתבות של אנשי ש"ס קנויות?
    לא נותנים להכניס תגובות!